Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

21 Kasım 2019 Perşembe

bir aşk... b'aşka bir geçit, başka bir anlatım.


Dino Buzzati, okumaya değer bir yazar. Eren Cendey'in çevirdiği "Bir Aşk"ta Buzzati orta yaşta bir erkeğin genç bir fahişeye duyduğu saplantılı aşkı anlatıyor. Konu ilk bakışta klişe gelebir belki ama Buzzati kurduğu cümleler ve anlatım tarzıyla klişe gibi görünen sıradan/basit/eprimiş bir konuyu sıradanlığın köhneliğinden alıp başka bir boyuta taşıyor. 

"Sana ihtiyacım var benim, bunu itiraf ediyorum, seni görmeye ihtiyacım var"

Dino Buzzati, syf.145
Çeviri: Eren Cendey

2 yorum:

drifter dedi ki...

Buzzati hak ettigi ilgiyi neden görmez hiç anlayamamışımdır. Kısa hikayeleri de çok ilginçtir. En çok gökdelenin tepesinden kendini bırakıp yere çakılana kadar yaslanan genc kızın hikayesini çok etkileyici bulmuşumdur. varoluşa bakışı çok etkileyici.

mabelard dedi ki...

Mücevherin kıratını en iyi kuyumcular bilir. Değerli bir yazarı da değerbilir okurlar. Türkiye'de roman okurlarını Buzzati okuyanlar ve okumayanlar diye ikiye ayıran bir görüş vardır ki bu görüşe katılanlardanım. Şurada Tatar Çölü ile ilgili bir inceleme vardı, Ayna İnsan Dergisini yayımladığımız dönemde orada yayımlamıştık. Okumak isterseniz ekliyorum. http://mabelard.blogspot.com/2014/03/tatar-colu.html

Buzzatinin öykülerini de çok beğeniyorum. Colombre ve Büyülü Ceket hala aklımdadır.