Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

21 Haziran 2015 Pazar

Bir Şiirin Son Dizesi


burada sabah akşam donmuş bir denizi taşlıyoruz
taşladıkça taşıyor deniz
çocuklar oyunda hile yapan arkadaşlarına
ceza olarak bir parça bu denizden veriyorlar
akasyalar ve barbunlar bir aradalar
ortaçağ anlatıları satıyor uzun yol şoförleri
mola yerlerinde…
durup ay’a bakıyor kediler ve köpekler
dolunay akşamları…
mardinli bir gece istiyor âşıklar haftaiçleri
ve haftasonları italyan rönesansı hakkında konuşuyorlar…
mahalle bakkalı yaşlı adam boyuna bir ağacı yontuyor
anlıyoruz ki aşk soyunan bir şehirdir
susuyoruz ve balkanlar ve ötelerinde yazılmış
bir şiiri söylüyoruz ege ağzıyla...
kadınlar geçen kıştan,
kardan sözediyor şiirin sonunda
biz anlıyoruz ki erimek eski bir şiirin son dizesidir
atları içeri çekiyorum ve üstünü onlarla örtüyorum
şimdi daha serin terliyorsun
bu iyi bir mevsim gibi geliyor sana
ben dolu vurmuş bir tarlada üstüm başım ay
bir filmde oynuyorum... seninle tanışmamışız daha!..
kalçalarını istiyorum 
denizi geçmek için...

Doğan Ergül, Aşkın Ve Suların Öğleni, syf.84,85

2 yorum:

Ece Evren dedi ki...

Anlamı,anlanandan çok daha üstte.Ben şahsen bu tür yazan şairlere uçan düşünceli,duygu mühendisleri diyorum.Sıradışı yazıyorlar ve oturmuş tarzlarıyla kimin yazdığını anladığımız şairler işte bu değerli ustalar.

mabelard dedi ki...

Doğan Ergül yazdıklarıyla Türk şiirine iz bıraktı ve gitti. İlk çıkardığı kitabı okuyorum. Doğan Ergül şiirlerini bu sayfalarda zaman zaman paylaşmaya devam edeceğim.

Okuyarak kattığınız değer için teşekkür ederim.

Selamlar