Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

6 Nisan 2019 Cumartesi

Aşklar İçinde Bir Kentin Herhangi Bir Kentin



III.

İlk kar Toroslar'a yağdı diyor bir ses
Yağmış gibi anafor gözlerine

Oturdum sonra gözlerini düşündüm  gözlerini buldum orda
Bir deniz gibi uzandım içlerine

Çakıllardan en harlı ateşler yaktım bıraktım
Kaldım öylece uzun çayırında saçlarının

Dedim ki hatırla hatırlamaktır zaman
Bütün dillerde.

                         Yüzün de odur
Yüzün ki bir ormanın sayısız en sık yerinde
Bir akşamın akşam olduğudur bende

Hem bak tarih de kabarmış bir anıdır
Zaman da. Bir çarşı gülü ağzında

Geçtik denizi  öylece indik sonra geceye
Geçmiş gibi bir göğü bir baştan bir başa.

(...)

Ağzımdam diyordum daha çok ağzımdan öp beni
İnsan yaşarken bilmez yaşadığını.

İlhan Berk
Toplu Şiirler, syf.765






3 yorum:

Momentos dedi ki...

Nadide bir dantel parçasında geziniyor gibi oluyor gözlerim, ne zaman İlhan Berk şiiri okusam. Teşekkürler bu nadide parçaları sayfanızda yayınladığınız ve değerlerini hatırlattığınız için.

mabelard dedi ki...

İlhan Berk'in toplu şiirlerini okuyorum. Sayfada paylaştığım şiiri dört parça uzun bir şiir. Ben Üçüncü parçayı yayımlamayı tercih ettim. Şiir dinletilerinizde tercih ettiğiniz şairler arasında İlhan berk'i de görmek isteriz :)

Okuyarak kattığınız değer için teşekkür ederim.

Şiirle kalın.

Momentos dedi ki...

Haklısınız, çok uzun şiirlerde ben de kısaltma yapmayı tercih ettim ses kayıtlarında. İlhan Berk şiiri okuyacağım kesinlikle.

Yarın Didem Madak' ın doğum günü, şiirinin kaydı hazır :) inşallah beğenirsiniz.

Sevgiler,