Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

22 Mayıs 2014 Perşembe

Soğuk Kanıt



Soğuk Kanıt, Kanadalı yazar Kenneth J.Harvey'in üçüncü kitabı. Yazarın diğer kitaplarını okumadım. Soğuk Kanıt'ı kitabın arka kapağındaki tanıtım yazılarını görünce ve aldığı ödüller dikkatimi çekince okumak istedim. Oysa tahmin etmeliydim. Edebiyat Dünyasında ödüllerin birer aldatmacadan ibaret olduğunu, yıllardır bu ortamın içinde nefes alan biri olarak hemen tahmin etmeliydim. Aldanmak, kirlenmiş bir toplumda iyi ve temiz kalmaya çabalayan insanların zaafıdır. Soğuk Kanıt'ta aldandığımı düşünüyorum. 

Kitabın içeriği hakkında yazmak bile istemiyorum. Yazmaya değmez çünkü. Bu kadar övülen kitap, argo tabirle ifade edecek olursam "beş para etmez." 

Alışkanlığımdır. Bir kitabı okuduktan sonra yaptığım iki şey var. Ya kitaplığımda tutarım. Ya da sahaf arkadaşıma verip, okumayı istediğim başka kitaplarla değiş-tokuşta kullanırım.

Soğuk Kanıt'ı da öyle yaptım ve Sahaf'a bıraktım. karşılığında üzerine bir miktar nakit ödeyerek, Oya Baydar'ın "O Muhteşem Hayatınız" isimli kitabını aldım. "O Muhteşem Hayatınız" bilinçli seçimim. Oya Baydar'ın beni yanıltacağını hiç düşünmüyorum.

İyilikle kalın...

fy

Hiç yorum yok: