Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

21 Nisan 2014 Pazartesi

Nemfonami




Sansür ya da yasaklar, sanatın hangi alanına uygulanırsa uygulansın, yasaklanan esere ilgiyi artırdığı herkesin malûmu. 

Danimarkalı yönetmen Lars von Trier'in çektiği ve tanıtım fragmanları önce Youtube'de sansürlenen, ardından Türkiye'de gösterimi yasaklanan filmi  'Nymphomanioc' (İtiraf), sinemaseverlerde böyle bir cazibe yaratmışa benziyor. Çünkü film gördüğüm, izleyenlerin değerlendirmelerini okuduğum kadarıyla herkesin dilinde.

İşin esası uzun süredir film izleyemiyorum. Ancak 'Nymphomanioc' in konusunu biraz araştırınca daha önceden hiç bilmediğim, duymadığım bir terimi de öğrenmiş oldum. Nemfomani.

Teknoloji sağolsun. İnternette kısa bir araştırmadan sonra nemfomani'nin ne olduğunu öğrendim elbette. Mesele kadınlarda görülen bir tür cinsel sapkınlık olarak tıp biliminin ilgi alanına girdiği ve kadınları daha çok ilgilendirdiği için detaylara girmek istemiyorum. Merak eden benim yaptığım gibi araştırır, öğrenir, bilgi sahibi olur zaten.

Filme gelince.

Bu kadar yaygara koparılan filmi izlemeye değer mi? 

Doğrusu karar veremiyorum...


Hiç yorum yok: