Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

28 Şubat 2017 Salı

Zinfandel


şimdi en çok
iki gölün neminin bir olduğu yerde
yağmura durmuş ürkek bir titremeyim ben

deli rüzgara laf söyledim
şiir yakıp efkar ettim
uyandırdım sivrisinekleri

ay vaktiydi gecenin
bulamasınlar diye seni
şaşırttım sesleri
nereye gittiysem çığlığımla
geldim gittim

karanın en isli renginden
savaş boyaları sürüp
parmağımla yüzüme
bıraktığım izim şimdi en çok

çarşaflar bitti perdeleri sök
bastır beni kendine

Esra Balaban
Yeminli Levanten Manastırı, İdil Yayınları syf. 79

4 yorum:

N.Narda dedi ki...

Bir bütün; şiir diyebilirim; güzelce bir şiir. Fakat bir şey eksik,bir şey eksik...... nedir o, nedir? Adlandiramiyorum. Çok şiir okudum eskiden. Ustaları. Belki daha da okumaliyim, okuma lezzetimdeki bu eksikliğe ad koyabilmek için. Malum, adlandirarak anlayabiliyor çoğumuz:)

mabelard dedi ki...

Kusursuz şiir yoktur. Evet mükemmel şiiri arayıp bulmak şiir sanatıyla ilgilenen herkesin ülküsüdür. :) Ama şu da bir gerçektir ki bir şiir kendini ne kadar eksiltirse o kadar çok derinleşir. Şiirin eksilen yanları okurun yüreğinde tamamlanmalıdır. Kemal Bek "Şiirden Eleştiriye" isimli kitabının önsözünde şöyle diyor. "Her okur, yazarıyla hesaplaşır; yazarla hesaplaşırken, kendi kendisiyle de hesaplaşır! Her okur mu dedim? Durun, her okur değil... Okuduğunu yeniden yazabilen (oluşturabilen; inşa eden, ya da ne derseniz deyin) okur. Bunun için de, metni yüreğinde duymalıdır insan. Metni yüreğimizde duyamıyorsak, onu yeniden anlamlandıramıyorsak, her okuyuşta başka anlamlar, başka tatlar alamıyorsak, ‘bu nice okumaktır?’ O zaman, boynuna bir taş bağla, at kendini Sarayburnu’ndan denize!"

Esra Balaban şiirlerini birkaç yıl önce keşfettim. Yayımlanmış tek kitabı var. Yeni yazdıklarını aktif olarak kendisine ait blog sitesinde paylaşıyor. Blog ismi: "Aşk Tek Kelime"

Şiirlerinde çok zekice oluşturulmuş bir şiir dili kullandığını düşünüyorum. Şiirleri ve şiir dili kahkaha çiçeği gibi. Okuyanın ruhunu kocaman sarıp sarmalıyor.



N.Narda dedi ki...

O zaman şöyle yapayım, ben bu şiiri bir yere yazayım ve tekrar tekrar okuyup tekrar buraya geleyim:)

mabelard dedi ki...

Dükkan bizim değil sizin. Bekleriz :)

İyilikle kalın.