Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

24 Şubat 2015 Salı

Mutsuzluk Defteri


biliyorum her şey mutsuzluktan
adım mutsuzluktan
gözlerim
kendimi iğreti bir sevinç gibi
yapma süslerden giydirdiğim
baştan başa tenim

mutsuzluktan

sarhoşluğum mutsuzluktan
her gece evci çıkardığım

sözcüğün gölgesi
harf saklambacı

balıkhane çingeneleri
her sabah asker uğurlayan martılar
el arabalarındaki gümüş renkli kalabalık

mutsuzluktan

biliyorum her şey mutsuzluktan
mutsuzluktan birahanedeki ekşi kokulu yalnızlık mitingi
adamın eline dökülen üzüntü
adamın kadındaki hiçliği
hiçliğin kendinden geçmişliği
sokağa bakan pencerenin penceresizliği
intiharların kimsesizliği

asker telefonları
kulübelerin koynuna saklanmış o haki sessizlik
eve dönmeyen babaların terli nöbetleri

el ele tutuşmuş istasyonlardan yürüyen
işe mi gidiyor yoksa çarşıya mı karışıyor belli olmayan
bir film şeridi gibi akan trenlerden inmiş
dünyaya saçılan
taneleri gibi günün
insanlar
mutsuzluktan

biliyorum her şey mutsuzluktan

Cavit Işık Yavuz
Denizsuyukâsesi, Sayı: 39

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok guzel bir siir.Cok tesekkurler paylastiginiz icin

RABİA SERTELİ dedi ki...

Mutlu olmak her zaman mümkün değil ama mutsuzluk daha kötü bir şey gibi...Mutluluğun karşıtını mutsuzluk zannetmemek lazım. Mutlu olmayabiliriz ama bunun için kendimizi mutsuz hissetmeyiz. Karmaşık gibi görünüyor ama ben bunları hissettim şiiri okurken...Sevgilerimle...
Not: Ben robot değilim derken yaptığımız işlem ne işe yarıyor acaba merak ettim :)

N.Narda dedi ki...

"sarhoşluğum mutsuzluktan
her gece evci çıkardığım"

Berceste :)

mabelard dedi ki...

Mutsuzluk Defteri'ni dergide okuduğum ân bu şiire vurulmuş ve hemen kişisel antolojime almıştım. İyi yazılmış ve çoğu okurun varlığından haberdar olmadığı şiirleri okumak, keşfetmek benim için ayrı keyif belki de.

Mutluluk nedir? Ya da mutsuzluk nedir sorusunun yanıtını vermek güç. Adalet Ağaoğlu'nun "Hayır" isimli kitabında geçen "herkesi kendi küçük delilikleri ayakta tutuyor" sözü benim nezdimde doğru yanıta en yakın olan açıklama gibi duruyor.

Robot konusuna gelince... Sanırım internet kullanıcılarının güvenliğiyle ilgili bir düzenleme.

Okuyarak kattığınız değer için sizlere teşekkür ediyorum.

GülinDünyası dedi ki...

çok güzell... okuyunca farklı dünyalar a götürdü beni.. ayrıca arka fon müziğinde harika..