Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

18 Mart 2014 Salı

Sırlar Uçurumu, Okuma Notları-I


Bu hafta Alein Kentigerna'nın "Sırlar Uçurumu" isimli kitabını okudum. Aristokrat bir Fransız ailesinin sırlarla dolu yaşamının anlatıldığı kitap boyunca yazar, okurları Roussel ailesinin geçmişi ve bugünü arasındaki med-cezir'in ortasına bırakıyor. 

Alein Kentigerna hakikaten bir solukta okunabilecek bir romana imza atmış. Aşk, ölüm, tutku, düello, cinayetler, yoksulluk ve zenginlik, devrime, anarşizme, Bonapart'a, Jean Varlet'e göndermeler Sırlar Uçurumu'ndaki olayların heyecanını son sayfaya kadar diri tutuyor.

Okuma eylemi süresince yazarın ismine de takıldım. Alein Kentigerna kimdir? Kısa bir araştırma yaptım. Önce hiçbir bilgiye ulaşamadım. Yazar hakkında ilk düşüncem, onun gerçek adıyla tanınmayı istemeyen biri olabileceği yönündeydi. Ki sonrasında bu görüşümde yanılmadığımı anladım. Evet, bilinen birçok ünlü yazar gibi Alein Kentigerna'da mahlas kullanıyordu. 

478 sayfalık kitabın içinden altını çizdiğim satırların bir kısmını dün ve bugün paylaşmıştım. Birkaç satır daha paylaşarak benden bu kadar diyor ve Sırlar Uçurumu'nun tamamını okumanızı öneriyorum.

A bu arada unutmadan... Ben yazarın "Halüsinasyon" isimli kitabını da hemen edinmeyi düşünüyorum.

İyilikle kalın...

"Uçurum uçurumu çağırır. Yani bir hata diğerini doğurur" Syf.206

"İyileşek mi? Raphael'in sesi endişeli veya kederli değildi. Sanki uzun zamandır bildiği, beklediği bir gerçeğin onaylanmasını bekliyordu. O fakir bir insandı. Hayatı boyunca yokluk içinde yaşamıştı. Karşısına mucizeler çıkmayacağını, hiçbir zaman rahat ve huzurlu bir hayat süremeyeceğini kabullenmişti.

Ama doktor Bernard cevap vemedi. Karısı için artık çok geçti. Tanrı onun kaderini çizmişti. Gene de Tanrı'yla Raphael arasına girmek istemedi. Tanrı'nın fakir insanlara acımadığını Blanc de Venue'da yaşarken çok acı bir dersle öğrenmişti. Bu yüzden kimseye umut vermek istemiyordu. "Tanrı'dan umut kesilmez" lafını bu yüzden asla kullanmazdı. Umut, zenginler için sıradan bir ihtimaldi ama fakirler için ilahi bir mucizeydi." Syf.290-291

"Biz sosyalist değiliz Francis. Biz anarşistiz.!" Araya giren Lucinde'ydi. "Sosyalistler şu an Kral Philippe'nin sol tarafındaki kadife koltuklara oturmuşlar, kendileri gibi görünmeyen herkesi karşı devrimcilikle suçlayıp sokaklardaki karışıklığın bir an önce bitmesini istiyorlar. Bizse dışardayız. Barikatların arkasındayız. Fikirlerimizle, alın terimizle, gerektiğinde taş ve sopayla, hayatı değiştirmeye, vatanımızın boğazını zenginlerin dişlerinden kurtarmaya çalışıyoruz. Jean Fronçois Varlet'in bir sözü var. 'Devlet varsa eşitlik ve adalet yoktur' Syf.324

"Bazen, güçlü olmak değil, merhametli olmak gerçekten güçlü olmaktır." Syf.357

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazarın nereli olduğuna dair bile en ufak bir bilgi bulamadım. Neden hiçbir bilgi yok???

mabelard dedi ki...

Yayınevi; yazarın Türkiye'de yaşadığını ve Afgan asıllı olduğunu belirtmiştir.

Adsız dedi ki...

BEnse yazarın Alman asıllı olduğunu duymuştum. BElki de dil sürçmesi olmuştur.

Adsız dedi ki...

Ben halisunasyon kitabini okuyorum ve tek kelimeyle muhteşem

Unknown dedi ki...

halüsinasyonu okudum. Gerçekten harika bir kitap. Elimden birakamadim. simdi sırlar uçurumuna başliyorum...

Adsız dedi ki...

Halüsinasyon son dönemlerde okuduğum en iyi kitaplardan biri özellikle sonu çok iyiydi, şaşırtıcıydı. Sırlar uçurumuna yeni başladım. Umarım bu kitapta Halüsinasyon kadar iyidir.

Adsız dedi ki...

Ben bu ismin bir anagram olduğuna inanıyorum.
Yazarın Tükiye yi bildiği çok aşikar.
Hatta bence bir Türk.

Anagramla biraz uğraşınca Naile Erginkent ismine ulaşılabiliyor.

Hairless dedi ki...

Yayın ewi yabancı we yurt dışında çok ünlü demiş yurt dışında yazıyormuş

Adsız dedi ki...

Halisüsinasyon kitabını okuyorum ve kırılma noktasına geldim kitap okumayı hiç sevmeyen ben resmen günde 60 70 sayfa okumaya başladım hiç sıkılmadan okuduğm en güzel kitap ama yazarı merak ettim kitaptada yazarla alakalı bişe yok internette bulurum ümidiyle girdim bulamadım çok ilginç bu kadad iyi bi yazar kendini gizlememli bence

Adsız dedi ki...

Bu yazar bir fenomen adamım.. okumayan okusun okuyan sıkı dursun aldığım bir bilgiye göre yazarın henüz yayınlanmayı bekleyen 5-6 kitabı varmış yayın evinde tercümeyi bekleyen... Daha neler yazacak bizi nasıl ters köşe yapacak bakalım...