Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

21 Aralık 2014 Pazar

21 Aralık kısa öykü okuma etkinliği


Bugün; yılın en kısa günü olan 21 Aralık gününü, Uluslararası Ankara Öykü Günleri Derneği'nin organize ettiği ve Oda Tiyatrosu Yılmaz Güney Sahnesi'nde buluştuğumuz 58 edebiyatçı ile birlikte öyküler okuyarak uğurladık.

Aslı Erdoğan'ın bir söyleşisinin de yer aldığı (ki bu vesile ile Aslı Erdoğan'la da yüz yüze tanışma fırsatı buldum) organizasyonda ben de "Empati" isimli öykümü okudum. Öyküyü merak edip okumak isteyenler için linkini buraya ekliyorum: http://mabelard.blogspot.com.tr/2014/03/korku-gunlugu_13.html

Etkinlik başlamadan önce, etkinliğin yapıldığı sahnenin girişinde açılan küçük standa, Ayna İnsan Dergisi'nin 13. sayısını da yerleştirerek doğuşunda yer aldığım ve sanki çocuğummuş gibi sevdiğim derginin okurlarla buluşmasına küçük de olsa bir katkı sağladım. Ercan Dansuk ve Nilüfer Altunkaya ile kısa süreli sohbet etme imkânı buldum. 


Öykü eleştirmeni Ayşegül Tözeren'in koşturmaktan epeyce yorulduğu etkinliği, katılımcılarla birlikte kırılmış narları yiyerek sonlandırmak, günün en keyifli anlarından biriydi. Kısaca, her yönüyle verimli bir etkinlik oldu diyebilirim.

Şu bilgiyi de belirtmeden geçmek istemiyorum. Verilen arada etkinliğe katılan yazarlarla üçer-beşerli gruplar hâlinde konuşurken, yazar arkadaşlardan biri okuduğum "Empati" isimli öykümle ilgili herkesin içinde övgü dolu sözler söyleyince hem şaşırdım hem de mutlu oldum. Öykünün finalindeki sürpriz sondan etkilendiğini, bu öyküyle vermek istediğim mesajı çok anlamlı bulduğunu belirten yazar arkadaşa öykülerin finallerinin de tıpkı şiirlerin finalleri gibi güçlü ve vurucu olması gerektiğini önemsediğimi anlattım.

Dönüş yolunda Herta Müller'in "Tek Bacaklı Yolcu" isimli kitabını okudum.

Aslı Erdoğan'ın adıma imzaladığı kitabı "Kırmızı Pelerinli Kent"i ise sanırım bu hafta içinde okumaya başlarım.

Albert Camus: "Edebiyatın olduğu yerde umut vardır" der.

Umudumuzu korumak dileğiyle...

fy




2 yorum:

Selma Özeşer_endeliMoR_ dedi ki...

Tebrik ederim Fatih Bey, bu heyecan burada kalmaz, dilerim kitabınızı da görürüz.

mabelard dedi ki...

Teşekkür ederim. Kitap için "kısmet" diyelim.

Selamlar...