Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

23 Mayıs 2014 Cuma

Seçme Şiirler


Seçme Şiirler, Adnan Özer şiirlerinden oluşturulmuş bir seçki. Okuyup altını çizdiğim, birbirinden iyi şiirler ve dizeler var içeriğinde. Geçtiğimiz günlerde Mühür Kitaplığından Mustafa Fırat'la konuşuyordum. Bana, Mühür Dergisi'nin gelecek sayısında Adnan Özer dosyası yapmayı düşündüklerini ve oluşturacakları dosyaya benimde katkı yapmamı gönülden arzuladığını belirtti.

Adnan Özer şiirlerini okumuştum. "Seçme Şiirleri" tekrar okudum. Etkilendiğim dizelerin kendi şiir algıma düşen görüntülerini, Mühür Dergisi için hazırladığım yazıda dil ve kültür kavramları üzerinden yola çıkarak analizini yapmaya çalıştım. Adnan Özer şiirlerini okumayan varsa "Seçme Şiirler"i öneriyorum.

Kitabın içinde en çok beğendiğim şiirlerden biri de "Yalnızlığa Veda"

                                  Gidiyorum işte
                                  Hayalde gör, düşte gör.

Yalnızlığın da ucuna geldim,
sırtımda kederin hançeri,
saplanmadan hep tehditle yürütür beni.
Bilmem neden ve nasıl çıktım bu yola,
vardır elbet başlangıcı bu halin;
ben de bir harmandan savruldum sonunda,
konmasız uçtum peşinden kadın denilen hayalin.

Hayatmış ama asıl beni kandıran cilve.
Yine de bir şey verdi diyemem bana bu derin tasavvur
ve yeryüzü meridyenlerle kestiğim özlü çamur
kerpici iliğimde kurur, ağrısı yüzüme vurur.

Ah ne vedadır ne vebadır ne vebaldir bu!
Gitmek değil, artık dağılmak benimkisi
tozuyan aklım ve hafızamla.
Bitsin artık bu şiirler, bu kitap, bu içe dönük cihannüma
Hayalse katili bir insanın
cesedi vurmaz hiçbir kıyıya.


Hiç yorum yok: