Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

6 Mart 2014 Perşembe

Güzelbeyaz


ben kalbi kırıklar taburunda öğrendim güzelbeyaz kalmayı
hüzün ki ömrümün en kalabalık içtiması
serin sulara çağırırdı mızıkacılar
her sabah içimdeki ceylanların şahını

sabırlıydım
istesem çıkarıp ovardım göğsümdeki lambayı
istesem dünyayı sabitlerdim
soyutlardım tersine akan nehirlerde geçen bütün zamanı

eyyüp olmayı seçenler bilir
avcıda rikkat yoktur, avcıda merhamet yok
zira
kalbin taş kesildiği ânda zordur insanca gülümsemek
ve bir ceylan için çok zordur
yusufun saflarına yarasız geçmek

ki yara sessiz bir aynadır
duru, saydam  
ölümsüz tek gerçek

ben oklandığım kalbi kırıklar taburunda öğrendim bu gerçeği
uzun zaman oldu bilirim
ceylanlar nasıl vurulur, nasıl dirilir
acımasız bir infazı akrebin şehvetli ıslığından tanırım

âh! eyyüp olmayı seçenler bilir, bilmek ölmek demektir
bildikçe sökülür ruhum güzelbeyaz nakışlarından 

Fatih Yavuz Çiçek