Şiir, Edebiyat, Kültür, Sanat

26 Nisan 2014 Cumartesi

Sız


Gir içeri; topladım çünkü engini. Süpürdüm toprağını 
                                                         zamanın
Saçtım "bakış" suyunu.
Göz saksısına, diktim "yediveren"ini bakışın
Kırdım aynayı seninle dolu olan, ben olayım diye
Koydum giysiyi bir yana. Bağları çözdüm
Güldü güzeller; "Niçin" düşünü verdim onlara;
                                                  uyudular.
Bir kurbağa zıplıyordu; keder verdim ona; oturdu.
Şüphe tarlasında, ezdim her yeşili.
Her korudan bir heyecan koydum sepete.
Geliyordu kokun; sese güç, ruha kanat verdim.
Seslendim; "içeri gel" diye
Yankılanıyordu sesin; damla oldum, kaydım damdan;
                                                        ve işittim
Bir hiçini gördüm ve koştum
İçtim tecelli suyunu senin ve estim.

Sohrâb-i Sipihrî


Hiç yorum yok: